Tips til at forbedre din retail marketing

Uanset hvorvidt du først er lige ved at starte en butik eller har været i gang i årtier, kan det at tiltrække nye kunder samt det at beholde de eksisterende være besværligt. Heldigvis er der mere end nok måder at markedsføre din virksomhed. Vi vil her tage et kig på forskellige strategier for retail marketing, og du kan finde yderligere hjælp på Encode.eu.

Hvad er retail marketing?

Retail marketing hentyder til de strategier og taktikker, som en detailhandler kan bruge til at tiltrække kunder og drive salg. Retail marketing har fire væsentlige komponenter:

  • Produkt: Den ting, der bliver solgt.
  • Pris: Refererer til den prissætningsstrategi, som detailhandleren bruger til at sælge tingen. For eksempel benyttelse af priser som 19,99 kr.
  • Sted: Hentyder til det sted eller den platform, der bruges til at sælge produktet.
  • Promovering: Har at gøre med hvad detailhandleren gør for at sprede viden om produkterne for at tiltrække kunder.

At gennemføre din retail marketing strategi kræver solidt mesterskab af de fire komponenter. At holde styr på disse komponenter og sikre sig at de virker godt sammen er vigtigt for et hvilket som helst markedsføringsinitiativ.

Med det sagt kommer her en række tips til at bedre markedsføre din detailhandel.

Vær der hvor dine kunder er

Effektiv retail marketing handler ikke kun om specifikke kampagner, du kan føre igennem; lige præcist hvor og hvilke platforme, du kører dine initiativer, betyder meget. Her er nogle områder, du kan undersøge:

  • Butiksvinduer og initiativer i butikken: Kommer kunder til din butik på grund af, hvad du har i vinduerne? Er de tiltrukket af de store skilte eller smukke produkter, du har på hylderne? Hvis disse initiativer i butikken er, hvad der driver salgene, er det det værd at fokusere endnu mere på dem.
  • Online lister: Flere og flere mennesker benytter sig af søgemaskiner til at opdage virksomheder i deres nabolag. Hvis dette er tilfældet for din virksomhed, sørg for at gøre det til en stor del af din retail marketing strategi.
  • Digital markedsføring: Fra Facebook reklamer og Instagram opslag til AdWords og en stærk online tilstedeværelse, kan de ting, du gør online også drive trafik i butikken. Forsikr dig om, at du måler din indsats på den digitale front.
  • Mund til mund: Taler dine kunder positivt om din virksomhed? Er mund til mund noget, der i særlig grad driver trafik, sørg for at indarbejde det i din retail marketing.

Overvej hvilke enheder dine kunder bruger

Har du en online butik, vær opmærksom på hvilke enheder de bruger, når de kigger på din hjemmeside. Bruger de fleste af dem en computer eller er det i stigende grad mobile enheder? Hvordan er balancen mellem disse?

Indsigt du indsamler om dette kan hjælpe med at informere dit design og markedsføring. Det kan være, at du bør gøre mere ud af, hvordan hjemmesiden ser ud på mobil, hvis kunderne mest er der.

Dit mærkes præstation på tværs af forskellige netværker og platforme

Sammenlign dit mærkes tilstedeværelse og præstation på tværs af forskellige platforme. Har du for eksempel adskillige profiler på sociale medier, kan det være en god idé at måle engagement.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.