Optimer hastigheden på din webshop
Der findes snart ikke noget mere fatalt for din virksomhed, end hvis kunderne går forgæves på webshoppen, fordi webshoppen fungerer for langsomt.
Det kan sagtens ske, at webshoppen kommer til at være langsom, hvis mange kunder er på online, men det kan i sidste ende koste meget i det samlede salgstal. Det vil derfor være en rigtig god idé for din virksomheds indtjening, hvis I bruger nogle ressourcer på at foretage en webshop hastighedsoptimering.
Hvad er en Webshop Hastighedsoptimering
Der er flere måder, hvorpå der kan foretages en webshop hastighedsoptimering. Der er både nogle parametre, som i selv kan sætte jer ind i og skabe forskellige forandringer ved. Det vil kræve noget tid, og det vil kræve, at i sætter jer ind i nogle tekniske termer. En anden og måske mere overskuelig måde, er at I kan bestille det via en af de mange udbydere, som er på markedet.
Det kan gøres relativt nemt. Udbyderne vil ofte foretage forskellige optimeringer f.eks. i form af optimering af billeders loadinghastighed. Ligeledes kan firmaer lave en kode optimering, som går ud på, at koder til webshoppen komprimeres, så de fylder mindst muligt. Noget tredje som kan ændres i forbindelse med din webshop, er at der oprettes en cache. Når der en cache med alt data gør, at der ikke skal kontaktes en database. På den måde loader webshoppen langt hurtigere.
Det vil være pengene værd
Undersøgelser viser, at hvis en kunde skal vente i mere end 3 sekunder på at hjemmesiden loader, så vil 40 % forlade siden igen. 40 % er i virkelig en meget stor andel af potentielle kunder, som kunne købe for mange penge. Det er vigtigt at webshoppen er hurtig og tilgængelig for kunderne, ellers finder de hurtigt frem til konkurrenter, som udbyder lignende varer fra deres webshop.
Mennesker er vanedyr, som gør, hvad de kan, for at deres hverdag er nem. Når mennesker handler ind på nettet, så præges disse vaner også tilgangen til webshops. Jo flere gange en kunde oplever, at noget går langsomt, eller ikke er tilgængeligt for dem, jo mere vil de være tilbøjelige til at fravælge det pågældende sted en anden gang. Det kan altså ikke gå for langsomt for jer med jeres hastighedsoptimering, da potentielle kunder allerede nu, kan være på vej til at finde frem til konkurrenterne.
Når en kunde først er blevet komfortabel et andet sted, så kan det være svært at erhverve dem tilbage efterfølgende.