Mens alle taler om nye kommunikationskanaler, sociale platforme og kunstig intelligens, er der et bundtraditionelt, men ikke desto mindre vitalt område inden for professionel kommunikation, som aldrig synes at miste værdi: Telefonien. Det er imidlertid kun på overfladen, at telefonien er traditionel. Kigger vi under motorhjelmen på erhvervstelefonien, er der nemlig i dag tale om en i allerhøjeste grad avanceret teknologi.
I det følgende giver vi et kortfattet overblik over hvad telefonsystemer til erhvervsbrug kan, og hvordan de på avanceret vis kan understøtte virksomheders kommunikationsbehov.
Høj standard for erhvervstelefoni
Der står stadig traditionelle, fysiske og kobberbaserede omstillingsborde rundt omkring i visse virksomheder. Men efterhånden er de fleste skiftet ud med billigere, fleksible og meget robuste digitale platforme. Telefoni, som er digitalt og cloudbaseret, og som kan opsættes og vedligeholdes af en tekniker via internettet. I dag hviler stort set alle systemer på VoIP, som står for Voice over Internet Protocol eller slet og ret IP-telefoni.
Samlet set betyder disse ting, at bundniveauet for telefonsystemer i dag er ekstremt højt. Her er nogle af de ting, I bør kunne forvente som standard i en moderne telefoni-platform:
– Automatisk omstilling
– Viderestilling
– Personlig telefonsvarer
– Statistikmodul
– Dashboard til individuel brugerflade
– Sømfri integration mellem mobil og fastnet
– Høj oppetid
– Integration til andre systemer
Integration til andre systemer
Et sted, hvor systemerne trods et højt bundniveau kan adskille sig væsentligt fra hinanden, er i integrationen til andre systemer i virksomheden. Uni-tel har gjort det til et særkende at have en meget fleksibel platform – One-Connect – som er velegnet til at tale sammen med stort set alle andre relevante systemer. Nogle af dem er:
– Microsoft 365
– Microsoft Teams
– Totalview
– CRM-systemer
– Salgssystemer
– Forretningssystemer
Netop integrationen er måske noget af det, der i særlig grad har løftet telefoni til nye højder. Det kan fx være, hvis en virksomhed har et callcenter og har brug for at give phonere et hurtigt og relevant billede af, hvem det er, de har i røret. På den måde slipper personen bag det indgående kald for at forklare sig flere gange – modtageren af kaldet har allerede de relevante informationer og den relevante historik på skærmen foran sig. Data spiller naturligvis en vigtig rolle i det, og det giver sig selv, at alt skal foregå i overensstemmelse med GDPR mv.
Læs mere om Uni-tels telefonsystemer lige her.
Mere end telefoni
Som det fremgår er erhvervstelefoni – hvor klassisk det end lyder – blevet et værktøj til langt mere end blot at ringe ud og at modtage opkald. Kundernes forventninger til service er vokset i takt med, at teknologien har udviklet sig og dermed er moderne og smart telefoni blevet en afgørende del af en virksomheds samlede kommunikation.