Du kan promovere din virksomhed med lydbølger

Mange mennesker tager bilen, når de kører på arbejde. Nogle bilister fortrækker at køre i stilhed, og så er der andre, der hellere vil høre musik eller en podcast under hele køreturen. Langt de fleste anvender radiostationer til musik, og ind mellem er der reklamepauser mellem sangnumrene, og det er her, du har muligheden, for at gøre et godt indtryk på din omgangskreds – oks. dine kunder.

Et velproduceret radiospot gør underværker

Når dine potentielle kunder tuner ind på en radiostation, er der en chance for, at hun/han kommer til at høre et radiospot;radioreklame, som du har været med til at producere for din virksomhed. Det siger sig selv, at promovering igennem radiokanaler har sine fordele, men vidste du, at der er forskelle på radiospots og radioreklamer? Selvom mange forveksler de to med hinanden, kan man stadig differentiere imellem dem.

Radiospots er oftest ret korte, og varer normalt imellem 15-60 sekunder. Her er det primære formål at fremhæve et enkelt produkt, begivenhed, service, tilbud, osv. Radiospots tilskynder kunder til at udføre en bestemt handling, hvilket kan være alt fra at ringe direkte ind til virksomheden for at høre mere/bestille, eller andet. Google søgeordet: radiospot;radioreklame, og find en overflod af virksomheder, der er specialister i alt, hvad der har med lyd at gøre.

Radioreklamer er en anden sag. Radioreklamer varer i længere tid (typisk i 60 sekunder eller i flere minutter), og promoverer flere produkter på en gang, i en enkelt reklame – desuden er lydeffekter og historiefortællinger også en del af reklamen. Radioreklamer har også til formål at skabe et ”forhold” til lytteren, ved at skabe kundeloyalitet.

Der er ingen begrænsninger overhovedet

Uanset om du vil gøre brug af et radiospot, en radioreklame, eller måske begge dele, kan du uden besvær søge med søgeordet: radiospot;radioreklame, og finde en lydproducent, der forstår dit brand fuldt ud.

Skriv et svar