Derfor skal du i gang med at træne

Er du typen der hader når venner eller bekendte uploader billeder af sig selv, når de gentagende gange er nede i træningscenteret? Du bliver måske mere og mere irriteret, og tænker stadig at det der træning bare ikke er noget for dig. Men måske du alligevel får lyst efter du har læst nedenstående, eller måske ændrer din tankegang i hvert fald.

Skal man motionere?

At motionere gælder ikke kun at man bruger en halvanden time i træningscenteret. Men det gælder også, hvis man tager cykel på arbejdet, eller tager trapperne i stedet for elevatoreren. Det er ikke livsnødvendigt at man tager ned i et træningscenter. Men det er livsnødvendigt, for os som menneske, at kunne fungere ordentligt, at vi bevæger os til daglig.

Hvis man er sengeliggende, så vil man allerede efter et døgn miste muskelmasse. Og er man sengeliggende i længere tid, men man både miste muskelmasse, knoglemasse og kondition, samtidig med at være led brusk og ledbånd bliver svagt. Og for at komme på benene igen, hvis man har været sengeliggende et stykke tid, så er det individuelt hvordan man øger sin muskelmasse efterfølgende. Nogen bør netop tage i træningscenteret for at komme godt i gang igen, men de fleste bør motionere ved at gå en lang tur hver dag. Men der er også rigtig mange ting der spiller ind. Det kommer an på hvor gammel man er, hvordan ens helbred er og hvad man kan tåle.

Er du overvægtig?

Hvis du er overvægtig ifølge dit BMI, så kræves det ikke kun at du begynder at træne. Det er vigtigt at du omlægger dine kostvaner til nogen sundere kostvaner, og spiser små, sunde portioner om dagen, og sunde mellemmåltider med et godt skud energi. Og så vil det da helt sikkert gavne din vægt til den lave ende, at du tager til træning. Det kan være at du ønsker at starte lidt træning i hjemmet, og det er der også rigtig mange muligheder for. Man kan stort set træne det samme ved hjemmetræning, med de rigtige redskaber naturligvis, som hvis du var i et træningscenter. Du kan fx, kigge tjekke apuls.dk, hvor de har alt du behøver. Men har du svært ved at komme afsted, så meld dig på et gruppehold, så du træner med andre. Det øger ens lyst til at komme afsted, da men betaler for at være på holdet, og derfor skal man drage nytte af det. Samtidig med at man får styrket sit sociale netværk. Når man kommer hjem fra en god omgang træning, så vil du mærke et lækkert selvtillids-boost, med god energi. Jo mere du yder, jo hurtigere kan du begynde at se en forskel når du stiller dig op på vægten.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *