Boost din virksomhed med en attraktiv annonce

Mange selvstændige erhvervsdrivende kæmper en evig kamp med at opretholde det gode samarbejde med tidligere kunder eller at oprette kontakt til potentielle kunder. Markedet for eksempelvis håndværker-firmaer er nødesløst, og det kan være svært at blive set i mængden.

Her får du en guide til hvordan du kan styrke din virksomheds profil og tiltrække flere, potentielle kunder.

En hjemmeside er et must

I dag er internettet den foretrukne platform for al søgen efter information og ydelser. Både ældre og gamle bruger dagligt internettet til at finde frem til viden eller produkter de søger. I den forbindelse er man som virksomhed også nødt til at gøre sig synlig online.

Ved at oprette en hjemmeside og betale for en annonce, der kan lede potentielle kunder til din hjemmeside og dine specifikke ydelser, kan du højne din virksomheds succesrate.

En hjemmeside eller webshop er ganske simpelt en forudsætning for en virksomheds stabilitet og overlevelse.

Undgå negative søgeord

Når du opsætter en hjemmeside, så bør du først og fremmest prioritere at dine keywords på hjemmesiden matcher de søgeord du kan forvente at en potentiel kunde ville indtaste i jagten på netop dine ydelser.

Driver du f.eks. et murer-firma, så bør du gøre din annonce mere skarp og målrettet, hvor du undgår negative søgeord. Negative søgeord er de ord du for enhver pris vil undgå, da de ingen relevans har i forhold til det produkt du sælger.

Arbejder du med negative søgeord, vil det betyde at du prøver at minimere irrelevante klik på din annonce, som du senere hen skal betale for. Hvis det f.eks. drejer sig om en annonce til dit murer-firma, så bør du registrere negative søgeord som ‘løn’ eller ‘uddannelse’, på den måde undgår du at et utal af mennesker kontakte dig under deres jobsøgning eller i forbindelse med deres uddannelse.

Som murer ønsker du at sælge en ydelse, og ikke at informere om uddannelsen bag eller hvor høj en løn man kan forvente.

Gør annoncen relevant i forhold til dit produkt

Indenfor online marketing taler man om såkaldte landing pages. Dette er de sider du som potentiel kunde lander på, når du klikker på en given annonce på internettet.

Indenholder dine annoncer f.eks. søgeord som ‘murer’, ‘murer København’ eller ‘murermester’, så er det vigtigt at den besøgende person bliver dirigeret direkte over på en del af din hjemmeside der har relevans i forhold til søgeordet.

Har du gode landing pages, kan det have stor betydning for din virksomheds succes.

Ved at bibeholde den potentielle kundes interesse gennem tydelig tekst, relevant indhold og en præsentabel grafik forøger du chancen for at personen bliver hængende og måske giver dig et kald vedrørende et tilbud.

Gør det nemt for den besøgende på din hjemmeside at klikke sig videre til relevant information om eksempelvis priser. Dette kan du gøre ved at opstille simple og letgenkendelige Click-To-Action, det vil sige de knapper du kan trykke på for at foretage et køb, en bestilling eller lignende.

Så er din hjemmeside ikke up-to-date, så giv den en overhaling, og sørg altid for at den matcher din Google Ad til præcision.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *